...
MICHAEL JACKSON
UNDERGROUND BLOG
2.6. Nejen americký dokument Zeitgeist přináší informace, které nasvědčují, že pro korporace obecně, nikoli pouze pro Sony, není problém kohokoli nepohodlného odstranit, nebo jinak zlikvidovat, a že se tak v rámci maximalizace zisku běžně děje. Tento dokument ovšem pochází z KLDR, země o které z našich médií každý moc dobře ví, že tam ani sluníčko nikdy nesvítí. Jádro dokumentu vystihuje věta Benita Mussoliniho: Fašismus by měl být přesněji nazýván korporatismem, protože slučuje státní a korporátní moc. Bohužel tvůrci dokumentu žijí v trochu jiném světě než zbytek světa a Západní kulturu nedokáží dost dobře vstřebat. Nešťastně si zvali do úst i Michaela. Vidí jeho osobu velmi podobně jako naprostá většina laické veřejnosti, ovšem co od nich lze očekávat... První co se o Michaelovi dozvíme je, že byl chudák, dále že se zbláznil a v rámci svého "šílenství" začal s plastickými operacemi. Jasně, vše je potřeba brát s rezervou, je to jen úsměvná KLDR... Jedna věc je zde ale zajímavá. Ačkoli mají tvůrci dokumentu neskutečnou touhu kritizovat tzv. propagandu, sami se stávají její obětí. Naše Západní média totiž vyobrazila Michaela tak, jak ho chtěla veřejnost vidět, tak aby prodával bulvár a byl "dobrou" obchodní značkou. Proto je vnímán veřejností jako osoba nešťastná, ačkoli svého času byl největší hudební osobnost planety. Lidé si prostě chtějí říct - chudák Jackson, rozpadá se, zneužívá děti a celkově je to troska, to já jsem na tom mnohem lépe než nějaký Jackson, což je bezvadný a ten Blesk si příště koupím zas. Je to tragikomické. Michaelovy výroky o tom, že se cítí dobře, že by ze svého života neměnil ani minutu, nebo důlkadný rozbor jeho tváře, který by potvrdil jeho 3 plastické operace se do médií jaksi nehodí, protože to neprodává. Dokument kritizující Západní reklamu/propagandu, se tedy sám stává její obětí a zkonzumoval "fakta" která jdou na dračku, zato jsou zcela odtržená od reality. Celkově ale dokument nabízí mnoho informací o kterých se nemluví. Spousta z toho zajisté není pravda, ovšem z vlastní zkušenosti vím, že něco zkrátka pravda je, navíc - bez vyslechnutí stanoviska druhé strany se člověk stává obětí manipulace.Faktem je, že média manipulují a korporace způsobují smrt, což zdaleka neplatí pouze v Michaelově případě.
27.4. Zajímavý film, zabývající se problematikou korporací. Poukazuje nejen na jejich zločiny, ale zároveň nabízí pohled do společnosti, která by mohla fungovat po likvidaci korporací.
Dnes Amerika směřuje k fašismu, je to důvod její dominantní filosofie a náboženství, které podporuje fašistický pohled na věc, americký průmysl je v podstatě fašistická instituce.
- Jacques Fresco (americký filosof, sociolog, sociální architekt, statik, umělec, pedagog designer a futurolog).
www.uloz.to/xyFaye1/zeitgeist-moving-forward-2011-dvdrip-640x368-cz-dub-avi
http://www.uloz.to/x2pJdp1/duch-doby-2-zeitgeist-addendum-cz-avi
22.3. - Bad 12.539.000 : 14.167.000 History
O prodeji singlů MJ je možné se dočíst různá data třeba na této stránce. http://www.topix.com/forum/who/michael-jackson/T575PVLNJISVP9R5G Čísla se za nějaký čas samozřejmě mohou měnit, s ohledem na přání Sony music, která si zkrátka může zveřejňovat jaká chce čísla o prodejnosti desek a nehodící se weby smést z povrchu zemského, jelikož nad ní nikdo nemá kontrolu. Zdá se, že důležité pro ní je zviditelňovat 80. léta na úkor 90. aby strmý mád Michaelovy kariéry v roce 98, zapříčiněný jejich touhou odcizit Michaelův podíl v ATV, vypadal co nejpozvolněji. Zajímavé je srovnání prodeje singlů z desek Bad a History. Zatímco Bad je prezentováno jako druhý největší úspěch Michaelovy kariéry a History bylo naopak zneviditelněno, singlů z History se prodalo více než singlů z Bad, I když z History vyšlo jen 5 (6) singlů, zatímco z Bad 8. Album Bad je udáváno napříč hudební branží jako fenomén, protože z této desky vyšlo celkem 5 No.1 singlů (vyšlo v 80. letech). No.1 singl je pojem, který má bez pochyby ve světě hitů svou váhu, je ale důležitější jestli se singl dostal v US/UK na první místo singlové hitparády, nebo samotná prodejnost singlu? Rozdíl v prodejnosti singlů je mezi alby Bad a History nezanedbatelný a ani Dangerous se za prodejnost svých singlů stydět nemusí, když vezmeme v úvahu okolnosti, které v období Dangerous (od roku 1993) nastaly. Zkrátka, 8 singlů z alba Bad, dosáhlo celkového prodeje 12.539.000 nosičů, 6 singlů z History dosáhlo dohromady prodeje 14.167.000 nosičů. Ani čtvrtinová početní převaha a 5 jedniček tedy singlům z Bad nepomohly (lol) a v nerovném boji byly překonány singly z alba History o 1.628.000 nosičů. Je tedy Bad opravdu takový fenomén a History hodno pádu do propadliště dějin? Z období History, na rozdíl od období Bad, nikdy nevycházely plakáty, trička, placky, reedice... Prostě nic co by mohlo toto album zviditelnit, o to je úspěch History obdivuhodnější. A jak si vede ve srovnání s Bad a History album Invincible? Singlu YRMW se i přes brutální a záměrný zásah Sony Music (Unbreakable OFF, YRMW IN) prodalo úžasných 1.915.000 nosičů, singlu Break of dawn už ale jen 0.000.000 nosičů, Unbreakable 0.000.000, pak 2000 watts 0.000.000 nosičů, Heartbreaker 0.000.000, Speechless 0.000.000, Whatever happens 0.000.000 a ani singl Threatened si se svými 0.000.000 prodanými nosiči příliš dobře nevedl. V případě posledních 7 desek nutno dodat, že absence videoklipů nebyla jedinou příčinou jejich nízkého prodeje. Skoro až úsměvné, kdyby nebyla pravda, že podobné manévry + Sony zinscenovaná kauza 2004, nestály za Michaelovou smrtí. Ta jest náhodou opravdu nešťastnou, neboť přišla zrovna v období, kdy Michael díky nečekanému zájmu o turné This Is It, mohl za půl roku vydělat dost na to aby uhradil společnosti Sony veškeré dluhy, do kterých ho sama záměrně uvrhla, a na vždy od nich odešel i s polovinou jejich hudebního katalogu - taková neskutečná smůla pro Michaela a naopak neuvěřitelná klika pro Sony, jak se to jen mohlo stát?? Toť záhadou (pro méně bystré).
22.3. - korporatokracie?
Je známo, že média informovala v kauze se Sony pouze ve prospěch Sony, Michaela s transparenty "Sony Sucks" nikdo neviděl, nikoho nezajímalo, že jedna z největších korporací se snaží Michaela o podíl v ATV obrat tím, že mu zneviditelněním alba invincible, které bylo svého času nejrychleji prodávané album všech dob, znemožní splatit půjčku, kterou mu Sony nabídla. S ohledem na tragický vývoj celé kauzy se nejedná pouze o obchodní fintu společnosti Sony, ale o detailně, profesionálně, mafiánsky naplánovaný zločin. Ve státě, který neovládají korporace by nemělo k podobným taktikám, evidentně v rozporu s dobrými mravy, vůbec docházet. Jak mohl Michael např. nahrávat hudbu pro svou vlastní společnost, a splatit dluhy, když jakoukoli jím založenou nahrávací společnost Sony okamžitě poslala do konkurzu? V USA by ale Michael soud se Sony nejspíš prohrál, protože ve světě jejich showbiznisu dobré mravy nikoho nezajímají, v ČR, kde mají US silný vliv, se ovšem pořád ještě tu a tam stává, že soud s pojmem "dobré mravy" pracuje. Jestliže určitému subjektu v souladu se zákony nelze prokázat vinu, nicméně jednání tohoto subjektu bylo podle vší logiky a běžného lidského uvažování v rozporu s dobrými mravy, rozsudek může být vynesen i proti zájmům tohoto subjektu. http://cs.wikipedia.org/wiki/Dobré_mravy Jeden z případů jednání velké společnosti v rozporu s dobrými mravy a přístup soudu: www.novinky.cz/finance/285551-pokute-od-upc-za-pozde-vraceny-modem-se-brante-mate-sanci-na-uspech.html
A co vše vlastně musí "fungovat" ve státě aby zapadl do pojmu korporatokracie? Některé body se pro USA s organizacemi jako je například Sony Music opravdu hodí.
- eroze práv a svobod občanů (Michael) ve prospěch potřeb korporace (pracovní podmínky, trh práce), zájmy jednotlivce se stávají podřadnější nad zájmy korporace (prvek podobný fašismu).
- moc korporací v korporatokracii je konsolidována a neustále upevňována též pomocí jimi vlastněných nebo koupených médií, je čím dál obtížnější je svobodně kritizovat. (I Michael se pokoušel o kritiku Sony, média po celém světě jí ignorovala a vykreslila ho jako blázna, o ATV katalogu nikde nepadlo ani slovo, krátce před možným odchodem od Sony Michael náhle zemřel nešťastnou náhodou)
Korporatokracie je významově podobná plutokracii (vládě bohatých), oligarchii (vládě elity), ale někteří historici nalézají i podobné znaky s fašismem v dobách Benita Mussoliniho. Podle stoupenců existence korporatokracie, v dnešním světě, zašla nejdál ve Spojených státech amerických. Dalšími příklady jsou Singapur a Chile za vlády Augusta Pinocheta.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Korporatokracie
15.2. Ve světě popu Michael samozřejmě nemá konkurenci, nicméně na youtube se od poloviny loňského roku hraje jakési prazvláštní, excentrické video, mající neskutečnou sledovanost. Jedná se o taneční počin s názvem Gangnam style od 35 letého, jihokorejského interpreta, který si říká PSY :)
22.1. Michael láme rekordy !
Po dlouhé době se mi podařilo v dění kolem Michaela spatřit něco co mě opravdu pobavilo. Nedávno vydané, slavné album "Michael" láme rekordy. V tomto případě se ovšem nejedná o rekordy v počtu prodaných nosičů, jak by se v případě desky Michaela Jacksona asi dalo čekat. Jedná se o nejnižší cenu za kterou kdy bylo album MJ prodáváno. Deska, kterou vedení Sony Music v roce 2010 uvedlo jako sedmé, řadové album Michaela Jacksona, se v levných knihách prodává za neuvěřitelných 69 kč! Skoro by se chtělo říct - no nekup to... A také jsem nekoupil :) Bizarní braky společnosti Sony, nemající nic společného s Michaelovým talentem bych nekoupil ani za 6,90. Netřeba připomínat, že Sony zničila Michaelovu kariéru v 00. letech a svým mafiánském jednáním nese zodpovědnost i za jeho smrt. Každá koruna, kterou fanoušci utratí za oficiální alba, kalendáře a podobný sliz, není ničím jiným než podporou této mafiánské korporace. Albu Michael navíc není nijak těžké odolat, krom 3 fake písniček obsahuje i 7 skladeb, které co se do kvality týče, nemají s běžnou hudbou Michaela nic společného - hlas Michaela je zde upraven tak, aby zněl podobně jako hlas jeho imitátorů, kteří zde "nenápadně" účinkují ve skladbách Breaking News, Keep Your Head Up a Monster. Sony vydává podobné materiály jen proto, aby způsobila u Michaelových fans silnou nevolnost a přinutila je hledat si jiné koníčky, lidí kteří se ve světě MJ trochu vyznají a diskutují na diskusních forech o zločinech Sony není nikdy dost málo.
Pak se tu logicky nabízí otázka, co by albu Michael prospělo a co by asi mohla Sony vydat, kdyby nechtěla tento projekt sabotovat, tak jako všechny ostatní projekty, s výjimkou těch nostalgických (25)? Jak by potom taková deska mohla vypadat? Inu zajímavě. Možností jak udělat podobný projekt zajímavý je neskutečně mnoho. Mohlo by se například dát dohromady dvojalbum s 12 písněmi ve verzi v jaké je Michael zanechal na disku 1 a dvanáctkou těch samých songů, upravených pro komerční účely. Z desítek, možná stovek skladeb , které po Michaelovi zůstaly, by se vybralo vybralo pouhých 12, které by na desce vyšly, žádní imitátoři, žádné falešné vokály o kterých by nás museli zaplacení zmetci typu Dileo nebo Riley přesvědčovat, že patří Michaelovi. Málokdo by si v případě podobného projektu kladl otázku, jestli se jedná o řadové album MJ nebo ne. Nevadí - 69 kč je fakt nový Michaelův rekord, doufejme, že cena ještě spadne na 39, pak se budeme moci zasmát nejen novému "Michaelovu" rekordu, ale i všem debilům, kteří si toto dílo za 39 kč koupí :D
21.9. Bad / 25th Anniversary (Deluxe edition) ke stažení na piratebay:
thepiratebay.se/torrent/7650500/Michael_Jackson_-_Bad_25th_Anniversary_Deluxe_Edition_(2012)
20.9. Get on the bus - filmy ve kterých je slyšet Michaelova hudba, typu Free Willy 1,2 jsou všem dobře známy, na ulozto.cz se ale dostal film GET ON THE BUS, pro který byla také použita Michaelova píseň - On the line. Ikdyž je tento film z 90. let, v 90. letech se v čr nevysílal a ani v "nultých" letech tomu nebylo jinak, nedávno ale zakoupila práva na odvysílání kabelová společnost Cinemax, takže alespoň pár stovek diváků v čr tento fim, zaměřený proti antisemitismu, mělo možnost vidět. www.uloz.to/xnZRjkP/dlouha-jizda-get-on-the-bus-1996-cz-dab-nomad1205-avi
www.csfd.cz/film/5801-dlouha-jizda/
7.9. Od Michaelova koncertu v Praze uplynulo dnes 16 let.
www.flickr.com/photos/80208832@N04/7949659742/sizes/l/in/photostream/
Socha MJ ale dorazila do Prahy už v roce 1995, odhalena byla na pražském Výstavišti, za doprovodu Křižíkovy fontány byly představeny bohužel převážně pomalé písně z Michaelovy nové desky History. Ze show, kterou moderovala dvojce/skupina "Těžkej Pokondr" se ale na internet žádné video nedostalo, přesto z této akce existuje sestřih, který má spousta fanů ve své zapomenuté sbírce VHS :)
Po Michaelově smrti se na pražském Výstavišti opět začla hrát jeho hudba.
20.7. Heal the world 2012
Dallší off topic příspěvek, který bych osobně s největším klidem pod tento název schoval.
30.6.. Don't be messin around - jednoduchá písnička z první poloviny 80. let se nedávno dostala na youtube. Oficiálně vyjde koncem roku na reedici BAD 25. Těžko soudit kdo všechno si kvůli něčemu podobnému onu reedici koupí :)
24.6. Ohledně nové desky Michaela Jacksona pro rok 2012 se zdá být jasno, na místo kompilace obsahující nevydaný materiál, největší hity a DVD s největšími hity, vyjde reedice desky BAD, dá se očekávat, že kompilace několika CD a DVD bude vydána ve velmi luxusním provedení, o jakém se třeba albu Invincible mohlo jen zdát a spousta fanů určitě neodolá a reedici si koupí. Obdivovatelé MJ se od jeho smrti dělí na dvě skupiny, jedna zastává názor, že Sony music nese přímou vinu za jeho smrt a Murray odvedl práci o kterou byl požádán. Druhá skupina zastává názor, že Sony nese odpovědnost za Michaelovu smrt pouze nepřímo, a to tím, že od roku 1999 systematicky sabotuje jeho kariéru + zinscenovala proces z roku 2003, čímž Michaela psychicky zdecimovala. Pak je tu ještě třetí skupina fanoušků, kteří na diskusních forech diskutují s názorem, že Sony nenese zodpovědnost za Michaelovu smrt, protože biznis je prostě tvrdá branže a Sony měla na své jednání právo, zde se ovšem naskýtá otázka, jestli se jedná o Michaelovy fanoušky, koho vlastně mají tito lidé rádi a koho obdivují, popř. pro koho pracují. Jak zde mnohokrát zaznělo, v dnešní době nemůže žádný větší MJ fanclub/web fungovat bez určitého napojení na Sony, viz nedávno zrušené weby OivindEid a MJJpictures, které se zabývaly všeobecným retro děním kolem MJ, první web prostřednictvím videí, druhý prostřednictvím HQ fotek. Oba spojovalo jedno, nijak nepracovali pro Sony, (ale v podstatě ani proti) a nebyla zde žádná reklama na jejich oficiální produkty, navíc OivindEid, mezi stovkami neoficiálních videí nabízel ke shlédnutí i video z roku 2002, ve kterém Michael mává při demonstracích v Londýne transparentem s nápisem "Sony sucks". MJJpictures zase pro změnu zveřejňoval i velké množství fotek z let 1999 - 2009, což bylo pro Sony opět nepříjemné, protože propagace tohoto období nijak nepodporuje jejich politiku - "tvorba ikony 80. let", při které se snaží Michaelovu práci v 90. letech a hlavně tu v první dekádě milénia bagatelizovat, nejlépe uvrhnout v zapomnění. Z těchto důvodů je vůči Michaelovi slušnost, navštívit po vydání kompilace BAD 25 místo obchodů s hudebními nosiči raději The Pirate Bay.
24.6. Nová složka - Downloads 4 - www.michaeljackson.estranky.cz/clanky/downloads-4.html
20.5. Video z akce "kolej roku", která nedávno proběhla, co dodat - Michael forever :))
Coronita mixes
2.4. Vydá Sony první nesabotovaný MJ projekt od roku 1997? Na oficiálních MJ stránkách Sony music se objevil tracklist připravované kompilace pro listopad roku 2012. Krom klasických, nudných best of materiálů, v podobě jednoho CD a DVD, je zde ovšem i album, které mělo vyjít už dávno, album obsahující pro fanoušky mimořádně zajímavý materiál - 17 doposud nevydaných písní.
1.Cheater (2001 Version)
2.Al Capone (Smooth Criminal Demo)
3.Chicago
4.Eaten Alive (Solo)
5.Get In To The Groove (Black Or White demo)
6.Love Never Felt So Good
7.Escape
8.Blue Gangster
9.Babies On Fire!
10. A.F.L. (Not Exactly Sure What It Stands For..)
11.This is our time
12.Elizabeth I Love You
13.If You Dont Love Me
14.What More Can I Give
15.Groove Of Midnight
16.Buffalo Bill
17.Learned My Lesson (Much Too Soon Later Version)
Celý tracklist: www.michaeljackson.com/ca/node/950817
Jednalo by se o projekt, který by tak trochu připomínal album History, tedy album největších hitů + album s novým (v tomto případě nevydaným) materiálem, který by doplňovalo DVD s klasickými videoklipy MJ. Takovýto projekt by samozřejmě měl mnohem blíž k označení "řadové album Michaela Jacksona", než album "Michael", které je asi ten nejubožejší brak jaký kdy Sony vydala, doslova přes Michaelovu mrtvolu. Ale I proti této desce se připravují demonstrace fanoušků, kteří poukazují na fakt, že album bude od Michaelovy krve a každý kdo si desku koupí, podpoří korporaci, která s Dr. Murrayem spolupracovala na řešení problému týkajícího se ATV katalogu teammichaeljackson.com/archives/3789
Na druhou stranu - kupovat album si nikdo nemusí, a i v tomto případě nezbyde než stahovat. Bestofka jako je tato navíc Michaelovu kariéru ani Michaela samotného nijak nedegraduje. Naopak podobný projekt svět Michaela v letech 2003 - 2008 zoufale potřeboval aby si Michael užil ještě nějakou tu mánii kolem své osoby.
Je zde ale i možnost, že se jedná pouze o špatný vtip a nakonec nevyjde nic, nebo vyjde cosi, čemu Sony ještě utrhá nějaké ty drápky. V diskusích fanoušci nejvíce oceňují vydání skladeb If you don´t love me a Xscape, ale právě první zmiňovaná má dvě verze, delší 4:30 a kratší 4:13, ta kratší působí spíše jako demo a měla vyjít už v roce 2001. Tu delší, která zní lépe, Sony vždy vydat odmítala. U alba Michael Sony upravovala Michaelovy vokály tak aby zněly jako vokály jeho imitátora Malachyho a naopak. Uvidíme tedy co z připravovaného předvánočního projektu nakonec vzejde.
29.3. Michael Jackson with the jackson 5 - The Coolest years.
Jackson 5 v době své největší slávy, bestofka která mezi těmi ostatními možná chybí :-)
www.uloz.to/x64pbLs/michael-jackson-with-the-jackson-5-the-coolest-years-1969-1972-rar
Tracklist
http://tinypic.com/view.php?pic=34qojdx&s=5
24.3. Skoro všechny oficální zemixy ke stažení na:
www.youtube.com/user/FlorinrmFM2/videos
Spousty vokálek, četně Who is it v velé verzi (dosud byla online pouze zkrácená verze) na:
www.youtube.com/user/gotacapellas/videos
Kdo by to řekl, že pitomý beatbox může mít na youtube přes 2 miliony zobrazení :-D
V celku slušná cover na Give in to me :-)
7.3. This time around. Nejen album Invincible bylo ošizeno o spousty singlů. Michael v letech 1996 - 1997 požadoval vydání singlů This time around, Tabloid junkie, Smile, Childhood, Is it scary a Morphine, která byla krátce před zamítnutím vydání dokonce připravována pro History world tour. Pro This time around a Is it scary bylo vytvořeno celkem velké množství oficiálních remixů, které se dají vyhledat a stáhnout. Singl This time around vyšel pouze v promo verzi. Jak by asi tento singl vypadal a jaký by k němu byl videoklip, kdyby skutečně vyšel? To už se Historie nikdy nedozví, jistý náčrtek singlu se ale z materiálu který na internetu je odhadnout dá :-)
This Time Around - Part 1
1. This Time Around (Album Version - 4:21)
2. This Time Around (Dallas Main Mix - 6:41)
3. This Time Around (Dallas Radio Remix - 4:38)
4. This Time Around (Uno Clio 7'' Master Mix - 4:04)
5. This Time Around (UBQ's Opera Vibe Dub - 7:14)
6. This Time Around (Maurice's Hip Hop Around Mix - 4:14)
This Time Around - Part 2
1. This Time Around (Album Version - 4:21)
2. This Time Around (D.M. Radio Mix - 4:06)
3. This Time Around (D.M. Mad Club Mix - 10:18)
4. Don't Stop 'Til You Get Enough (Roger's Underground Club Solution - 6:17)
This Time Around - Various mixes
6.3.Nevydané Michaelovy skladby na internetu? Před několika dny se objevila zpráva, že hackeři napadli Sony a odcizili spousty nevydaných skladeb, které Michael nahrál kolem roku 2005 s Will I am, a kupodivu to spousta fanů považuje za smysluplnou zprávu ze které vyplývá, že se v dohledné době dočkáme nového materiálu. Jakkoli krásné by to bylo, pochybuji o tom. že by se v dohledné době objevily na netu desítky nových skladeb. Kdyby je někdo na internet dát chtěl, asi už by to udělal a nečekal až Sony najde způsob jak tomu zabránit.
www.zdnet.com/blog/security/hackers-steal-unreleased-michael-jackson-songs-from-sony/10493
23.2. Osmdesátky vs. devadesátky - tuné Forever King of Pop - The M. Jackson show.
Od roku 1999 se na šírokou veřejnost chrlí ruznými směry zpracovaná "fakta" o tom, že Michaelův hudební potnciál v 90. letech opadal a jeho úspěch z této doby zastiňuje současná masívní propagace 80. let, které se Sony music dopouští. Nejinak tomu bude i na nadcházejcím koncertní turné, kde se samozřejmě budou hrát hlavně 80. léta a třeba z Invicible toho rozhodně moc neuslyšíme. Ztratil Michael s každým koncem dekády kus svého potenciálu? Rozhodně by na tom nebylo nic zvláštního, skoro každá hudební hvězda je na vrcholu mezi 20 - 30 rokem života, hvězdy typu Louis Armstrong nebo Elton John, kteří zaznamenali největší hudební úspěchy takřka na sklonku kariéry jsou spíše výjimkou. Ale jak to bylo v případě Michaela?? V první řadě - čísla o prodeji alba Thriller, která uvádí wikipedie jou čísla, která wikipedii poskytla Sony music a nezakládají se na pravdě, jeden příklad za všechny - v kontroverzní publikaci od Jurgena Seibolda z roku 1993 se uvádí, že se alba Thriller prodalo klem 40 (!) mil. kopií a alba Bad 25 mil. kopií. VELMI podobná čísla můžeme vidět prakticky ve všech publikacích o MJ z 90. let. Mohl se prodej alba Thriller během let 1994 - 2007 dostat ze 40 milionů na 104? Tžko, to by se musel prodávat lépe než v době vydání, nehledě na to, že v letech 1998 - 2007 panovala kolem Michaela "okurková sezona". Sony, mající monopol v hudebním průmyslu si jednoduše zveřejňuje data o prodejnosti jaká chce a nikdo s tím nic nenadělá. Alba Thriller a Bad se prodalo, podle čísel z 90. let, které si může každů ověřit v jakékoli dobové publikaci o MJ, přibližně 90 milionů kopií (60 Thriller+30 Bad) oproti tomu alb z 90. let Dangerous a History se prodalo 30 + 20 milionů dvojalb, tedy 70 milionů desek. Tento rozdín není nijak výrazný! Proč už ale Sony 90. léta nepropaguje a naopak zveřejnuje falešná čísla svědčící ve prospěch 70. let? Co způsobilo slabší prodej MJ alb v 90. letech? Ztrácel Michael svůj potenciál? Faktorů je celá řada.
V druhé polovině 80. let přecházela Amerika z gramodesek a MC na CD, to zřejmě přimělo spousty lidí aby si Thriller nebo Bad koupili na obouch dvouch nosičích. Oproti tomu materiály z 90. let měly místo své výhody svou stinnou stránku. Aféru Chandler. Proti Michaelovi byla v médiích vedena velmi špinavá kampaň, týkající se zneužávání dětí, do které Sony v roce 2005 také přihodila své polínko, zinscenováním procesu z tohoto roku. Vše začlo v roce 1993 předčasným ukončením turné Dangerous, přibližně v jeho polovině. Michael nemohl pracovat na své kariéře, zhroutil se a pracoval v nemocnici na své odvykací léčbě. Jeho jméno bylo v médiích nesčetněkrát pošpiněno a jen málokdo z široké veřejnosti v 90. letech pochyboval o tom, že Michael není pedofil zneuživající děti. I pro sebetalentovanějšího umělce je složité prodávat desky v době, kdy je jeho jméno systematicky očerňováno, pojmy znásilnění a zneužívání splývají v jedno, presunkce neviny nikoho nezajímá a z masmédií se řítí na veřejnost zcela smyšlené pohádky o tom, jak byl Michael tuhle a támhle vypískán, co všechno se našlo na jeho ranči Neverland atd. Každý kdo si šel koupit jakékoli jeho album podporoval v očích svého okolí homosexuálního pedofila, znásilňujícího děti. S Michaelovým tvůrčím potenciálem ale podobné věci přímo nesouvisí a deskám Dangerous a History na kvalitě nijak neubraly, ikdyž na prodejnosti zřejmě ano. Alespoň Michaelovo jméno se naštěstí podařílo procesem z roku 2005 částečně očistit. Navíc v roce 1999, Sony lačnící po ATV katalogu, zamítla vydání desky Milenium, kterou Michael připravoval a která by do 90. let, přecejenom zasáhnout mohla, byť byla nejspíše ve stylu History a nediktovala, stejně jako History, nové hudební trendy, jako Michaelova předešlá alba. Určitě je pravda, že hlavně v Americe se Michael v 90. letach, po dekádě mimořádných úspěchů z let 80., trochu okoukal a už tolik netáhl, jeho hudba se tedy zaměřila spíše na Evropský trh a výsledek? 90 mil. prodaných desek není zase o tolik vice než 70 mil. V devadesátych letech měla samozřejmě alba z let 80. mnohem vice času na to aby zaznamenala nějaký prodej, proto také čísla třeba z roku 1997 hovoří jednoznačně ve prospěch 80. let. Pro rovný souboj by bylo třeba prodejnost desek Bad a Thriller po celou dekádu 90. let zastavit, aby bylo možné porovnat výsledky. Čísla z let 2000 až k dnešnímu datu si Sony vycucala z prstu. Cíl je jednoduchý, odvrátit pozornost od faktu, že sabotovala Michaelovu kariéru po roce 1997, (Michaelův odchod z hudební scény ale musel vypadat pozvolně, jakkoli pozvolný ve skutečnosti nebyl - od roku 1998 jako když utlo.) což vyvrcholilo kontraproduktivni reklamni kampaní pro Invincible, s cilem ukořistit Michaelův podíl v ATV katalog a je zcela logické, že ani podmínky pro samotný vznik Invincible nedala Sony Michaelovi tak dobré, jako v předešlých letech, to se mohlo projevit nejen na kvalitě, ale i na době po kterou bylo třeba na albu pracovat. Vždiť cíl Invincible byl z pohledu Sony jediný, svrhnout Michaela z pomyslného trůnu a pro veřejnost nenápadným způsobem ho finančně zničit, zadluzit a přimět prodat svůj 50% podíl v ATV. Album Invincible ale podle hvězd z hudební branže kvality má, ikdyz mu Sony místo ceny Grammy zaplatila pouze negativní názory kritiků. To vykompenzovala albem "Michael", které je sice nesrovnatelně horší i mnohem hůř prodávané, kritici ho ovšem hodnotili vesmě pozitivně, inu – kdo maže, ten jede. Invincible je srovnatelné s ostatními alby MJ, je tu slyšet jak spousta materiálu pro širokou veřejnost, tak materiálu, který by zajisté obohatil Michaelův taneční repertoár, kdyby byl ovšem zpracován ve videoklipech a na turné. Pro písně Unbreakable a Heartbreak by Michael nejspíše přišel s velmi dobrou taneční choreografií, jelikož skladby jsou o mnoho dinamičtější než od Sony nátlakem vydaný singl YRMW. Úžasnou taneční choreografii Michael předvedl pro pilotní singly Scream, Black or white nebo jeho poslednimu tanečnimu počinu Ghosts, když jí srovnáme s videem k YRMW, máme tu nebe a dudy. Choreografie videoklipu Unbreakable byla dokončena, ale Michael byl společností Sony přinucen vydat o mnoho slabší píseň YRMW, a tak jeho práce na Unbreakable vyšla nazmar. You rock my world je navíc výrazně ve stylu RnB, ve středním až rychlém tempu, tedy vhodná pro americký trh, právě v USA ale YRMW nevyšla a vyšla v Evropě, která preferuje spíše pop-rock než RnB-soul. Turné Invincible se nakonec také nekonalo a na rozdíl od toho co se můžeme dočíst v různých knihách o MJ, které teď vycházeji (ve spolupráci se Sony!), pravda je taková, že jediný důvod proč Michael nechtěl po roce 2001 se Sony nadále spolupracovat byl ten, že si uvědomil jeden zásadní rozdíl oproti 90. létům - už neni pánem situace a nemá cenu po tom co Sony sabotovala album Invincible, singly z Invincible, videoklipy k singlům z Invincible, i nevydané album Milenium, nechat tuto korporaci sabotovat ještě turné Invincible, ktere by opravdu, NESMĚLO být lepší než předešlé History. Pro Michaela zcela neakceptovatelná vize, protože vše co dělal, muselo mít šanci stát se jeho nejlepší prací – „ když je mléko skažené, vylejte jej“ napsal ve své autobiografii Moonwalker. Chraň bůh aby "Invincible world tour" vypadalo na největší světové turné všech dob, jako v případě projektu This is it, to by hrozilo, že Michael splatí dluhy, bude schopen se od Sony odprostit a jeho kariéra bude bohužel muset být, v rámci ATV katalogu, předčasně a rázně ukončena smrtí. Faktem ale zůstáví, že tak jako jsou 90. léta kvalitou srovnatelná s 80. tak i Invincible je srovnatelné s Off the wall nebo BAD. Don´t stop till you get enough, Rock with you, She´s out of my life a Off the wall se příznivcům soulu mohou líbit víc než Unbreakable, Heartbreaker, Speechles a You rock my world, u fanoušků RnB a popu to ovšem může být naopak. Navíc, Michael dobil svět svými originálními tanečními kroky, pro které bylo třeba v Unbreakable určitě víc prostoru než v Rock with you. Invincible má tedy přibližně stejný prodejní potenciál jako OTW nebo Bad, k tomu je zde zastoupena i kvantita, jak řekl Michael, „má víc co nabídnout“. Michaelův tvůrčí potenciál během dekád neopadl a společností Sony vybraný výběr písní, který zazní na turné Forever King of Pop - The "M. Jackson“ show na tom nic nezměni. To nejsmutnější na tomto turné ovšem je, že se nejedná o nic jiného, než o další způsob jakým Sony vydělá na Michaelově smrti. Místo toho aby je Michael opustil jak plánoval a vystupoval pro své fanoušky na vlastním světovém turné, zaplatí si jeho příznivci lístky na jeho imitátory. Kdo prodělal? V první řadě Michael, v druhé řadě všichni kdo ho milují. Kdo vydělal? Sony! Sem tam se objevují argumenty, že část peněz z prodeje té či oné desky, popř. výtěžek z koncertní šňůry, poputuje k Michaelovým dětem. Zde je asi dobré si připustit o jak bizarní záležitost se ve skutečnosti jedná. Když osoba A zabije osobě B rodiče kvůli miliardě USD, a pak jí z této částky nabídne pár set tisíc, jakou radost z takovýchto peněz může osoba B mít? To samé funguje i v případě fanoušků, Sony vydáváním desek typu "Michael" popř. prodejem všeho oficiálního, defakto porcuje Michaelovo maso a vyzývá jeho fanoušky aby přestali fňukat a šli si dát také kus šťavnatého steaku. Najdou se tací, co si výborně pochutnají, ostatní bojkotují Sony.
23.1. Na internet se dostaly amatérsky nahrané vokální verze známých písní "The Power of Love a "I Will Always Love You". Michael si na této nahrávce očividně zpívá jen tak pro radost, ale i tak prostě nádhera :-)
Celá verze
Další neoficiální počiny Michaela - Michael Jackson Voice training audio with Seth Riggs.
Celý 22 minutový záznam v mp3
23.1. Údajně existuje šance, že bude mafiánská společnost Sony Music napadena už dnes, v pondělí.
www.scmagazine.com.au/News/287381,anonymous-to-hack-sony-on-monday.aspx
www.facebook.com/groups/137459892959209/319110851460778/
22.1. Skupina hackerů, známá pod přezdívkou "ANONYMOUS" udělala už pěkný kus práve, posuďte sami:
wccftech.com/sony-hacked-hackers-announce-twitter/
www.facebook.com/AnonymousCzech
24.12. - Saxophone tribute to Michael Jackson :-)
www.michaeljacksonhoaxforum.com/smf2.0/index.php